همه ما به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی واقفیم، از مکالمه که بگذریم گرامر یکی از بخش‌هایی است که نیازمند تمرین و ممارست بسیار است؛ بخشی که اکثر ما کم و بیش در آن مشکل داریم. خوشبختانه این روزها با وجود اینترنت دیگر نیازی نیست تا برای یادآوری و حتی یادگیری مقدمات زبان‌های مختلف دنیا، دست به جیب ببریم و در کلاس خاصی ثبت نام کنیم چرا که منبعی 24 ساعته و 7 روز هفته در اختیار داریم که مشکل ما را رفع و رجوع می‌نماید. در این مقاله به معرفی چند سایت خوب برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.



Road to Grammar



وب سایت Road to Grammar به آدرس www.roadtogrammar.com یکی از ساده‌ترین سایت‌های موجود است که به کمک آزمونهای تمرنی به تدریس گرامر می‌پردازد. اگر خود را برای یکی از آزمونهای استاندارد زبان یعنی ESL، TESL، EFL، TEFL، و یا TOEFL آماده می‌کنید، استفاده از منابع این سایت را به شما توصیه می‌کنیم. به سادگی یکی از عناوین موجود را انتخاب کرده و سپس در آزمونهای مربوطه که در قالب برنامه فلش آماده شده‌اند، شرکت کنید. حتی می‌توانید این آزمون‌ها را به صورت PDF دانلود کرده و سپس به صورت آنلاین به حل آن‌ها همت گمارید.

نکته جالبی که درباره این پرسش‌ها وجود دارد آن است که، هر یک از آنها به یک یادداشت متصل است و این نکات، اطلاعات بیشتری پیرامون قوانین گرامری را به زبان ساده بیان می‌کند که با مثالهای زیادی نیز همراه شده است. حتی در بخش بازی‌های این وب سایت می‌توانید از بازی‌های آموزشی بهره برده و بیش از پیش توانایی زبانی‌تان را تقویت نمایید.

اگر شما یک معلم زبان هستید، می‌توانید به بخش درسنامه‌های این سایت سری بزنید و آن‌ها را برای ارائه به زبان آموزان خویش دریافت کنید. البته بهتر است که سایت را نیز به آن‌ها معرفی نمایید تا بدین ترتیب ماهی گیری را یادشان داده باشید و نه ماهی صرف را! از تمامی این موضوعات گذشته Road to Grammar دارای بخش ویژه‌ای برای زبان آموزان کم سن و سال هم هست.




Grammar Girl



آموزش گرامرنکات و ترفندهای آموزشی که در سایت Grammar Girl به آدرس grammar.quickanddirtytips.com وجود دارد یکی از بهترین مواردی است که یک نفر در مقام زبان آموز به آن احتیاج دارد. این سایت یکی از محبوب‌ترین پایگاه‌های آموزش زبان انگلیسی در اینترنت است که تمامی قوانین گرامری مربوط به علائم نگارشی، انتخاب صحیح کلمات و سایر مواردی از این دست را پوشش می‌دهد. محتوای Grammar Girl در قالب پادکست‌های کوتاه ارائه می‌شود که می‌توانید به راحتی آن‌ها را در پخش‌کننده موسیقی یا گوشی هوشمندتان ریخته و در همه جا به آن گوش فرا دهید.



The After Deadline



سایت The After Deadline که به نشانی PolishMyWriting.com نیز در دسترس است در واقع ابزاری آنلاین برای یافتن ایرادات نگارشی شما است. به کمک این دستیار نوشتاری که از هوش مصنوعی و فناوری پردازش زبان طبیعی بهره می‌برد، قادر خواهید بود تا خطاهای نگارشی و املایی را شناسایی کرده و اشکالات نوشتاری‌تان را مشخص کنید. این سایت می‌تواند برای هر یک از ایرادات شما پیشنهاداتی هوشمند را مطرح نماید که می‌توانید با بکار بستن آن‌ها از بروز خطا و ایرادات در آینده اجتناب کرده و توانایی نوشتن در زبان انگلیسی‌تان را ارتقا دهید. برای بهره از این خدمت کافی است متن خود را در کادر مربوطه که در این سایت قراردارد کپی نمایید یا افزونه آن را به مرورگر اینترنتی‌تان (موزیلا فایرفاکس یا گوگل کروم) اضافه نمایید. همچنین افزونه‌هایی نیز برای سیستم مدیریت وبلاگ وردپرس و برنامه کاربردی Open Office وجود دارد.



Common Errors in English Usage



اشتباهات گرامری وب سایت Common Errors in English Usage (اشتباهات رایج در کاربرد زبان انگلیسی) قدری کهنه و از مد افتاده به نظر می‌رسد. اما حقیقت آن است که این وب‌سایت یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین پایگاه های آموزشی اینترنت به حساب می‌آید که دارای محتوای ارزنده و غنی است و به ایرادات و اشکالات روزمره‌ای پرداخته که برخی از انگلیسی زبان‌ها نیز آن‌ها را مرتکب می‌شوند. محتوای این وب‌سایت از یکی از پرفروش‌ترین کتب آموزشی گرفته شده که هنوز پس از چندین دهه، در کتاب فروشی‌های اقصی نقاط جهان به خوبی به فروش می‌رود. موارد موجود در این کتاب به صورت فهرست الفبایی تنظیم شده‌اند.

 نشانی این سایت www.h/public.wsu.edu~brians/errors/errors.html است.





اطلاع از بروز رسانی وبلاگ با عضویت در خبرنامه
دوست گرامی برای عضویت در خبرنامه وبلاگ
ایمیل خود را در قسمت نظرات ثبت نمایید .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------