موثرترین راهها برای آموختن زبان انگلیسی

 برای آموختن یک زبان نمی توان به یک روش تکیه کرد .

کارشناسان روش های متفاوتی را توصیه می کنند که  برترین آنها را برای شما لیست می کنیم

1- از صحبت کردن نترسید

بزرگترین عاملی که باعث می شود بیشتر مردم نتوانند در این رشته پیشرفت کنند ترس آنها از صحبت کردن است. آنها نگران هستند که اشتباه صحبت کنند و مانند احمق ها به نظر برسند بنابراین صحبت نمی کنند. نترسید صحبت کنید این مرحله ای است که باید از آن عبور کنید. این سریع ترین روش آموختن زبان است. نه تنها برای آموختن زبان بلکه برای هر کاری بهترین و راحترین راه آموختن آن انجام دادن آن است. دوباره و دوباره آنرا انجام دهید تا بیاموزید، مانند هر کاری آموختن انگلیسی احتیاج به تمرین دارد. اجازه ندهید  این شک و تردید های کوچک مانع پیشرفت شما شود.


2- از همه منابع استفاده کنید

بهترین راه این است که خود را با مطالب و منابع  احاطه کنیم .

یادداشت های خود را به انگلیسی بنویسید،

در اطراف خود کتاب های انگلیسی قرار دهید،

به یک رادیو انگلیسی زبان گوش دهید،

اخبار انگلیسی را گوش دهید،

از فیلم های انگلیسی زبان غافل نشوید.

هر وقت می توانید با دوستان خود انگلیسی صحبت کنید.

هر چه منابع آموزش انگلیسی بیشتری اطراف خود فراهم کنید بهتر و سریع تر می توانید بیاموزید. و کم کم به جایی می رسید که به این زبان فکر می کنید!

 
3- به انگلیسی زبان ها گوش دهید

 بهتر است از استادانی استفاده کنید که انگلیسی زبان مادری آنها باشد .

شاید یکی از دلایلش این باشد که کسی که به زبان مادری صحبت می کند در سخنرانی خود به طور غریزی کلمات را بیان می کند، کلمات را در جای مناسب قرار می دهد و آهنگ صحبت کردن او  برای تقلید شاگردان  مناسب تر است. و شاگردانی که از چنین استادی انگلیسی آموخته اند در آینده راحتتر و با لحن بهتری صحبت می کنند و بهتر می آموزند.

 
4- فیلم های انگلیسی و تلوزیون ببینید

این فقط یک سرگرمی نیست بلکه راهی بسیار موثر برای آموختن زبان انگلیسی است. با دیدن فیلم های انگلیسی به خصوص آنهایی که زیر نویس انگلیسی هم دارند می توانید دایره لغت خود را بزرگتر کنید، و قدرت هایی شنیداری زبان انگلیسی ( یا همان Listening ) خود را تقویت کنید. اگر به اخبار هم گوش دهید می توانید قدرت تشخیص لهجه های مختلف را به توانایی های خود اضافه کنید.

 
5- به آهنگ های انگلیسی گوش بدهید

گوش دادن به موسیقی و ترانه های انگلیسی بسیار مفید است. در حقیقت به این ترتیب قدرت درک زبان خود را تقویت کرده اید. برای این منظور باید متن آهنگ را داشته باشید و آنرا با ترانه ای که گوش می دهید مطابقت دهید. باید آنها را از بر کنید و سعی کنید همراه با خواننده آنرا بخوانید. در اینترنت وب سایت های زیادی وجود دارند که با مراجعه به آنها می توانید متن ترانه مورد نطر خود را از آنجا دانلود کنید. به این ترتیب هم توانایی های گوش دادن و هم توانایی های صحبت کردن خود را تقویت کرده اید.

 

6- بسیار مطالعه نمایید

فکر نکنید انجام دادن تکالیف و امتحان دادن کار جالبی نیست.

این تمرین ها در تقویت زبان شما بسیار موثر هستند.

یکی از بهترین دلایلی که برای انجام تمرین ها و تست ها وجود دارد این است که به این روش در آینده می توانید میزان پیشرفت خود را اندازه بگیرید.

اغلب نتیجه امتحان امروز را می توانید با نتیجه امتحان یک ماه یا شش ماه بعد مقایسه کنید. اگر این کار را نکنید هیچگاه نمی فهمید چقدر پیشرفت کرده اید.

 

7- صدای خود را ضبط کنید

هیچکس دوست ندارد صدای ضبط شده خود را بشنود ولی با این روش می توانید صدای خود را هر از چند گاهی ضبط کنید و آنرا با گذشته مقایسه نمایید. به شما توصیه می کنم این کار را امتحان کنید پس از مدتی از پیشرفت خود شگفت زده می شوید.

 

8- فقط انگلیسی گوش کنید

این با دیدن فیلم یا تلوزیون به زبان انگلیسی متفاوت است چون در این حالت نباید کسی را که صحبت می کند ببینید. می توانید به رادیو گوش دهید از کتاب های صوتی استفاده کنید و یا از CD های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید و همینطور از تلفن برای انگلیسی صحبت کردن استفاده کنید. بیشتر افرادی که تجربه زندگی در یک کشور انگلیسی زبان را داشته اند اذعان می کنند که فهمیدن انگلیسی از تلفن بسیار سخت بوده است و فقط با تمرین توانسته اند این مهارت خود را تقویت کنند.

 

9- حرف آخر

از یاد گیری زبان انگلیسی لذت ببرید و با آن تفریح کنید